Autori

HoltIS


ISBN

978-606-8927-03-9
978-606-8927-15-2


Anul aparitiei

2019


Editura

Expert Projects



Citare

HoltIS, (2019). Vol. 12: Abilităţi noncognitive, Iași: Expert Projects.


Cuvinte cheie

Abilități Non-Cognitive, Reziliență, Autoreglare, Autoeficacitate, Motivație, Activități Practice.


Sumar

Sesiunea Abilități non-cognitive prezintă o explorare a abilităților care pot fi învățate, deprinse, și care sunt dovedite științific ca având un rol la fel de mare ca și abilitățile cognitive în a-i ajuta pe tineri să-și construiască o viață pozitivă și să evite comportamentele riscante. În prima parte a acestei sesiuni, părinții vor explora elementele teoretice legate de cele 7 C-uri (convingere (încredere), competență, conexiune, caracter, control, coping si contribuție) și despre tipurile de abilități non-cognitive, cum ar fi cele legate de dimensiunea personală - conceptul de sine, autoeficacitatea, autoreglarea, motivația, creativitatea- și cele legate de planul social sau civic. Toate aceste abilități reprezintă atuuri importante în dezvoltarea rezilienței, definită ca fiind adaptarea pozitivă la o situație în ciuda prezenței riscului. În a doua parte a sesiunii participanții vor implementa aceste baze teoretice prin diverse activității practice.

Acest modul face parte din materialele dedicate formării educatorilor parentali.


Mulțumiri

Acest modul a fost desfășurat în cadrul proiectului „Incluziune socială prin furnizarea de servicii integrate la nivel comunitar – Componenta de educație parentală”, implementat de HoltIS cu sprijinul UNICEF în România.