Ghid pentru încurajarea reacțiilor pozitive
Autori
Ștefan COJOCARU
Luminița COSTACHE
Daniela COJOCARU
Simona APOPEI
Anda IONESCU
Diana PRICOPE
Alexandra SASU
ISBN
978-606-8927-65-7
Anul aparitiei
2024
Editura
Expert Projects
Cojocaru, Ș., Costache, L., Cojocaru, D., Apopei, E.S., Ionescu, A., Pricope, D.F., Sasu, A.(2024). Abordarea pozitivă a comportamentelor copilului: ghid pentru încurajarea reacţiilor pozitive / HoltIS, UNICEF. Iaşi: Expert Projects.
Abordare pozitivă, Comportamente, Disciplină pozitivă, Prevenție, Intervenție, Comunicare eficienta
Acest ghid se adresează părinților și celor care lucrează cu copii, oferind informații și strategii pentru abordarea pozitivă a comportamentelor copiilor. Ghidul începe cu mesaje cheie și obiective clar definite, concentrându-se pe abordarea 4D: Dragoste, Disponibilitate, Direcție și Dozaj, esențiale în crearea unui mediu parental pozitiv. Sunt discutate stilurile parentale și diferitele metode de prevenție și intervenție. Capitolele dedicate disciplinării pozitive oferă tehnici pentru învățarea comportamentelor noi, întărirea celor dezirabile și eliminarea comportamentelor indezirabile, subliniind importanța unui model parental consistent și a unei comunicări eficiente. Sunt prezentate reguli esențiale pentru disciplină, precum și greșelile de evitat, iar comportamentele provocatoare, cum ar fi accesele de furie sau țipatul, sunt abordate cu reacții pozitive precum îmbrățișările și pauza. Ghidul încurajează un stil de disciplină bazat pe respect și înțelegere, având ca scop crearea unei relații sănătoase și echilibrate între părinți și copii.
Acest ghid a fost realizat în cadrul proiectului „Dezvoltarea abilităților parentale pentru a asigura drepturile și sănătatea mintală a copiilor”, implementat de Asociația HoltIS cu sprijinul Reprezentanței UNICEF în România