Cum putem rămâne relaxaţi în contexte stresante

Modul 02

Autori

HoltIS


ISBN

978-606-8927-03-9
978-606-8927-05-3


Anul aparitiei

2019


Editura

Expert Projects



Citare

HoltIS, (2019). Vol. 2: Cum putem rămâne relaxaţi în contexte stresante, Iași: Expert Projects.


Cuvinte cheie

Stres, Furie, Relaxare, Management emotional, Managementul stresului, Managementul furiei, Tehnici practice, Auto-control


Sumar

Sesiunea Cum putem rămâne relaxați în contexte stresante oferă o prezentare cuprinzătoare a stresului și furiei. Stresul este o componentă normală a vieţii şi a rolului de părinte, iar reducerea lui ne ajută să avem mai mult control asupra vieţii noastre. De asemenea, acceptarea furiei ca fiind un sentiment normal și înțelegerea factorilor care o declanșează ne ajută în planul personal pentru managementul holistic al sentimentelor.

Elementele teoretice prezentate au ca țintă susținerea participanților în descoperirea, cunoașterea și înțelegrea deferitelor particularități ale stresului și a furiei și în identificarea propriilor factori care contribuie la declanșarea acestor stări emoționale. Tot în cadrul acestei sesiuni vor fi introduși diferitelor metode în combaterea stresului și a furiei. Aceste tehnici practice au în vederea reducerea rapidă a stărilor de stres sau a furiei şi păstrarea auto-controlului. Prin implementarea acestor technici, părinții nu își vor îmbunătății doar calitatea vieții proprii ci și a copiilor lor expunându-i elementelor necesare unui management sănătos al sentimentelor. În finalul sesiunii educatorul parental va solicita părinților să alcătuiască un Plan personal de management al furiei și va încuraja consultarea Broşurii părintelui privind Planul pentru managementul furiei (PMF).

Acest modul face parte din materialele dedicate formării educatorilor parentali.


Mulțumiri

Acest modul a fost desfășurat în cadrul proiectului „Incluziune socială prin furnizarea de servicii integrate la nivel comunitar – Componenta de educație parentală”, implementat de HoltIS cu sprijinul UNICEF în România.